صفحه اصلی » مقالات » اگر یک روبات زنگ خانه را زد و گفت سفارش شما را آوردم؛ تعجب نکنید!
موضوعات
اگر یک روبات زنگ خانه را زد و گفت سفارش شما را آوردم؛ تعجب نکنید!   623

اگر یک روبات زنگ خانه را زد و گفت سفارش شما را آوردم؛ تعجب نکنید!

Description: http://www.shabakeh-mag.com/sites/default/files/styles/content/public/images/main/1394/08/1446711307.jpg?itok=C-MAl0j_
 

در حالی که شرکت‎هایی نظیر آمازون و گوگل مشغول سرمایه‌گذاری روی پروژه روبات‎های پرنده برای آینده تحویل مرسولات سفارشی هستند، دو تن از بنیانگذاران اسکایپ تمرکز خود را به عابران پیاده و حمل و نقل در مسیر پیاده‌رو معطوف کرده‎اند.

آنها شرکتی به نام Starship Technologies را تاسیس کرده‎اند که به تولید ماشین‎هایی مستقل شبیه به روبات‎های مریخ نورد مشغول است. این روبات با حرکت در مسیر پیاده‌رو با سرعت تقریبی 6.5 کیلومتر در ساعت به حمل بسته‎های تحویلی می‎پردازد. هدف این است که این ماشین بتواند دو پاکت از خرید مایحتاج روزانه را با وزن حداکثر 10 کیلوگرم ظرف مدت زمان 5 تا 30 دقیقه با هزینه بسیار کمتر به مقصد برساند.

گفته می‎شود روبات‎های شرکت Starship قادر خواهند بود 99 درصد کار را به طور مستقل انجام دهند که بیانگر این است که با وجودی که آنها خودشان حرکت و کنترل مسیر را انجام می‎دهند، اما تمام مدت به نظارت انسان نیز نیاز خواهند داشت تا در زمان‎هایی که روبات دچار سردرگمی‎ شد کنترل اوضاع را در دست گیرد. مزیت استفاده از این ابداع Starship این است که به خوبی امنیت محموله ارسالی را حفظ می‎کند و تنها از طریق تلفن همراه شخص گیرنده قفل محموله باز می‎شود. این فرآيند از طریق یک اپلیکیشن مخصوص انجام می‎شود و شما از طریق این برنامه قادر خواهید بود مسیر حرکت روبات تا تحویل کالا به شما را ردگیری کنید.


Description: http://www.shabakeh-mag.com/sites/default/files/styles/content/public/images/body/640x350xstarship-technologies-smart-robot-deliveries-UK-2-640x350.jpg.pagespeed.ic_.IYCnsMjovb.jpg?itok=dI4Ez-w7
با توجه به سرعت پایین و گستره محدود این ماشین، شرکت Starship باید در سطح شهر جایگاه‎هایی را تعبیه کند تا هر کدام از آنها بتوانند چند کیلومتر از مسیر را نظارت و پشتیبانی کنند. مدیر عامل شرکت Starship Technologies، آتی هینلا می‎گوید: «چشم‌انداز ما حول سه موضوع متمرکز شده است، موضوع هزینه، موضوع زمان انتظار و موضوع اثرات زیست محیطی.» این روبات الکتریکی است، بنابراین از لحاظ فنی به نسبت ساير روش‎های سنتی تحویل مرسوله مثل ون و موتورسیکلت کاملا با محیط زیست سازگار است. هدف بلند مدت این پروژه حمل مرسولات عمده مراکز تجاری به جایگاه‎ها و بعد از آن تحویل خانه به خانه سفارشات از طریق ناوگان روباتیک است. در واقع این شیوه چندان هم بی شباهت به روش خدمات تحویل کالای Prime Now آمازون نیست. تنها تفاوت آنها جایگزین شدن رانندگان انسان با روبات‎های کم سرعت است.


Description: http://www.shabakeh-mag.com/sites/default/files/styles/content/public/images/body/starship%2Brobot.jpg?itok=69G6kNIF
Starship Technologies به طور مشخص شرکت‎هایی را هدف قرار داده است که قصد دارند با خدمات دهندگانی مثل Prime Now آمازون رقابت کنند. هر چند اگر ثابت شود آن گونه كه این شرکت ادعا می‎کند چنین روشی برای ارسال مرسولات صرفه اقتصادی داشته باشد، بعید نخواهد بود که آمازون هم از این روبات در چرخه خدمات رسانی خود استفاده کند.

این شرکت هنوز باید به سوالات و ابهامات زیادی پاسخ دهد. آنها مدعی هستند که مصرف انرژی این ربات از اکثر چراغ‎های روشنایی کمتر است. اما نمی‎توان معیار اندازه گیری میزان کارایی این اختراع را صرفا با این موضوع سنجید. همچنین مشخص نیست که تجهیز و نگهداری از یک ناوگان از این روبات‎ها چه میزان هزینه برای یک شرکت در پی خواهد داشت و آیا  Starship در عمل می‎تواند استانداردهای امنیتی لازم برای حمل و نقل در سطح پیاده روها را تامین کند. با فرض اینکه این شرکت بتواند به این سوالات پاسخ دهد، Starship اعلام کرده است که خدمات مقدماتی خود را با مشارکت شرکت‎هایی از آمریکا، انگلستان و چند کشور دیگر در سال 2016 آغاز خواهد کرد.
 



انتشار: 1394/08/20 - 19:47:10