صفحه اصلی » مقالات » تعداد و شدت آسیب پذیری اپلیکیشن‌های iOS نسبت به اندروید بیشتر است
موضوعات
تعداد و شدت آسیب پذیری اپلیکیشن‌های iOS نسبت به اندروید بیشتر است   579

تعداد و شدت آسیب پذیری اپلیکیشن‌های iOS نسبت به اندروید بیشتر است

اندروید و iOS
این که کدام‌یک از پلتفرم‌های موبایل امن‌تر هستند هنوز به طور دقیق مشخص نیست؛ اپل به دلیل سخت‌گیری‌های بیشتر، اکوسیستم ایمنی دارد ولی گزارش‌های جدید حاکی از آن است که تعداد و شدت آسیب‌پذیری‌های اپلیکیشن‌های iOS نسبت به اپ‌های اندرویدی بیشتر است.
وقتی صحبت از بدافزار و تهدیدهای امنیتی روی تلفن‌های موبایل می‌شود، بسیاری انگشت اتهام را به سوی اندروید نشانه می‌روند. این در حالی است که به جز کاربران روسی و چینی اندروید که از فروشگاه‌های اپلیکیشن غیر از پلی استور استفاده می‌کنند، مدارکی که حاکی از در خطر بودن کاربران اندروید است، بسیار اندک است.
بر اساس گزارشی که به تازگی منتشر شده، اغلب آسیب‌پذیری اپلیکیشن‌ها روی اپ‌های iOS وجود دارند و این آسیب‌پذیری‌ها نسبت به اپ‌های دیگر پلتفرم‌ها شدیدتر است.
 دلیل تصور سنتی در مورد آسیب‌پذیری اندروید این است که اپل دسترسی‌های اپلیکیشن‌ها را در پلتفرم قفل می‌کند و البته فرایند بررسی اپلیکیشن‌ها برای ورود به اپ‌استور نیز در آن سخت‌گیرانه‌تر است. بنابراین پلتفرم اپل در مجموع امن‌تر است. اما کمپانی‌های Checkmarx و AppSec Labs که در زمینه تولید اپلیکیشن‌های امنیت موبایل فعال هستند، نظر دیگری دارند و می‌گویند این موضوع لزوما صحیح نیست. گزارش آنها حکایت از این دارد که ۴۰ درصد آسیب‌پذیری‌ها در اپلیکیشن‌های iOS بحرانی بوده یا شدت بالایی داشته‌اند، در حالی که این معیار برای اپلیکیشن‌های اندرویدی ۳۶ درصد بوده است.
در این گزارش آمار و ارقام دقیقی ارائه نشده، اما به این موضوع اشاره شده که اپلیکیشن‌های موبایل به طور متوسط ۹ آسیب‌پذیری دارند و اپلیکیشن‌های iOS آسیب‌پذیری بیشتری نسبت به اپ‌های اندرویدی داشته‌اند.
شایع‌ترین آسیب‌پذیری‌ها، فاش شدن اطلاعات شخصی بوده که رقم آن ۲۷ درصد اعلام شده است. در رتبه بعدی، تصدیق ID و مشکلات مجوز اپلیکیشن‌ها با ۲۳ درصد ار کل حفره‌های امنیتی است. بسیاری آسیب‌پذیری‌های دیگر مثل ضعف‌های رمزنگاری، فاش شدن اطلاعات فنی و لاگ‌ها نیز سهم بالایی را به خود اختصاص داده‌اند.
با توجه به این که این گزارش‌ها از سوی کمپانی‌های معتبری ارائه شده‌اند می‌توان تا حدی به نتایج آنها اعتماد کرد، اما اگر این گزارش حاوی جزئیات بیشتری بود، می‌شد در این باره قضاوت بهتری داشت. نتایج این گزارش به معنای امنیت بالاتر پلتفرم اندروید نسبت به iOS نیست و فقط در آن آسیب‌پذیری اپلیکیشن‌ها مورد بررسی قرار گرفته است.



انتشار: 1394/08/21 - 18:01:50