صفحه اصلی » مقالات » دوربین DSLR خود را با اسمارت‌فون و بی‌سیم کنترل کنید
موضوعات
دوربین DSLR خود را با اسمارت‌فون و بی‌سیم کنترل کنید   564

دوربین DSLR خود را با اسمارت‌فون و بی‌سیم کنترل کنید

 
 
خیلی از عکاسان دوست دارند تا از طریق تلفن همراه بتوانند بصورت مستقیم دوربین DSLR یا بدون آینه خود را کنترل کنند. به تازگی دستگاهی به‌نام پالس (Pulse) ساخته شده که شاید بتواند توجه عکاسان را به خود جلب کند.
این دستگاه که توسط کریس چنگ ساخته شده یک دریافت کننده کوچک است که از طریق کابل USB به دوربین وصل می‌شود و سیگنال‌های بی‌سیم را به برنامه‌ای که روی گوشی‌هوشمند به همین منظور نصب شده ارسال می‌کند.
سیستم کاری پالس به این شکل است که از طریق استاندارد بلوتوث به تبلت و گوشی‌های هوشمند آندروید و iOS متصل می‌شود و در حال حاضر با بیش از ۶۰ دوربین موجود در بازار سازگار است. باطری قابل شارژ پالس با هر بار شارژ قادر است تا 24 ساعت کار کند و در نتیجه از آن می‌توان براحتی برای ساخت ویدئوهای گذر زمان (Time-lapse Footage) و بسیاری قابلیت‌های دیگر استفاده کرد.
برای این‌که بیشتر با سیستم کنترلی بی‌سیم دوربین پالس آشنا شوید به ویدئویی که برای شما قرار داده نگاه کنید. این ویدئو توانست در حالی‌که هنوز ۲۸ روز از مدت زمان کمپین باقی مانده کیک استارتر (Kickstarter) است حدود 180.000 دلار جمع‌آوری کند.


کریس چنگ درباره پالس اینطور می‌گوید که: «پالس قوی‌ترین و بهترین راه برای کنترل دوربین از طریق گوشی‌هوشمند است. پالس به پورت USB دوربین DSLR یا بدون شیشه وصل می‌شود و برای هر کاری که عکاس مدنظر دارد مانند عکس گرفتن؛ گذر زمان؛ یا ویدئو به او آزادی عمل کامل می‌دهد و تمام این کارها روی دوربین از طریق گوشی‌هوشمند انجام می‌شود
 
قدرت پالس به دلیل رادیوی کم انرژی بلوتوث ۱۰۰؛ نرم‌افزار پیشرفته کنترل USB؛ و اینترفیسی است که به زیبایی تمام طراحی شده است. ما تصمیم داشتیم تا به عکاسان محصولی ارائه دهیم که بتواند رنج وسیعی از ایده‌ها و طرح‌های آن‌ها را جواب دهد؛ این ایده‌ها می‌تواند شامل تصاویر گذر زمان در طول مدت یک روز تا سفرهای ماجراجویانه و تفریحی باشد. چون اندازه پالس بسیار کوچک است عکاس هیچ‌گونه ناراحتی و دغدغه‌ای از بابت حمل آن ندارد و می‌تواند با خیال راحت به هر کجا که دوست داشت ببرد. هم‌چنین به دلیل ویژگیهای فوق‌العاده‌ای که دارد امکان ندارد که عکاس آن را فراموش کند.


با امکان پیش‌نمایشی که برای آن در نظر گرفته شده عکاس می‌تواند بلافاصله بعد از گرفتن عکس آن را روی گوشی خود مشاهده کند. پالس قادر است تا فاصله ۳۰ متری را پوشش دهد. مهم نیست که عکاس از طبقه پنجم ساختمان و در حالی که دوربین خود را از پنجره به بیرون برده قصد عکس گرفتن داشته باشد یا در هوای سرد زمسنانی در حالی‌که خود او در حال گرم کردن است؛ در هر حالت پالس می‌تواند بهترین عکس را برای صاحب خود بگیرد.
 



انتشار: 1394/08/30 - 19:18:24