صفحه اصلی » مقالات » بایوهکرها به دستان خود LED اضافه کردند
موضوعات
بایوهکرها به دستان خود LED اضافه کردند   488
بایوهکرها به دستان خود LED اضافه کردند
 
 
بایوهکرها راه جدیدی را پیدا کردهاند تا با کمک فناوری قابل کاشت وضعیت بدنهای خود را تغییر دهند. گروهی از افراد نوعی صفحه مدور LED در اندازه یک سکه بزرگ که تراشه Northstar V1 نام دارد را درون دستهایشان قرار دادهاند که به وسیله یک آهنربا فعال شده و LED آن روشن میشود.
سه تن از این افراد با این ایمپلنت در نمايشگاه سایبورگ دوسلدورف آلمان حضور داشتند. وارد کردن این تراشه به بدن طی یک عمل جراحی کوتاه مدت 15 دقیقهای در آلمان و توسط یک متخصص خالکوبی سوئدی به نام Jowan Österlund انجام شده است. این دستگاه محصول تفکرات یک گروه از برنامه نویسان و مهندسان در مجموعهای به نام Grindhouse Wetware است. کسانی که امیدوارند بتوانند فناوریهای پوشیدنی را به منظور اصلاح عملکرد اندام انسانی با آن پیوند بزنند.
این گروه طی مصاحبهای با سایت Motherboard اعلام كرد: «ما قصد داریم داستانهای علمی تخیلی را به واقعیت تبدیل کنیم، و برای انجام چنین کاری ما به تحقیقات بلند مدت ده ساله نیازمندیم. افراد گروه Grindhouse Wetware از متخصصان تحصیل کرده دانشگاهی نیستند و تنها شور و شوق و علاقه به علم است که آنها را در کنار یکدیگر قرار داده است.»
و اما چرا یک نفر باید چنین دستگاهی را در اختیار داشته باشد؟ علاوه بر جنبه آرایشی و زیبایی این ایمپلنت، گروه Grindhouse Wetware در مورد کاربردهای عملی احتمالی این دستگاه نیز چنین توضیح میدهند: «برای همه کسانی که این سوال برایشان مطرح است که هدف از تولید چنین دستگاهی چیست، باید بگوییم بدیهی است که اندازی گیری دادههای پزشکی با استفاده از فناوری پوشیدنی به مراتب سادهتر از روشهای کنونی است. اما دستگاهی که ما در Grindhouse تولید کردهایم اولین گام در راستای افزایش سطح زیست شناسی و یک گام رو به جلو برای تولید رابطهای بین انسان و کامپیوتر است. ما میخواهیم اطمینان حاصل کنیم که آینده فناوری مقرون به صرفه و به راحتی در دسترس همگان باشد.»
این گروه در فکر ارتقای تراشه Northstar V1 خود هستند تا آن را به یک دستگاه قابل شارژ که به سیستم تشخیص حرکات بدن و بلوتوث مجهز است تبدیل کنند. با این کار کاربران قادر خواهند بود دستگاههای الکترونیکی را با حرکت دست خود کنترل کنند و الگوها و نورپردازیهای مختلفی را به LED اضافه کنند.
 
 



انتشار: 1394/09/01 - 19:54:58