صفحه اصلی » مقالات » موسس اندروید وارد عرصه ساخت گوشی می شود
موضوعات
موسس اندروید وارد عرصه ساخت گوشی می شود   716

اندی رابین وارد عرصه ساخت گوشی‌های هوشمند اندرویدی می‌شود



بسیاری از ما اندی رابین را به عنوان بنیان‌گذار اندروید می‌شناسیم. اندی سال گذشته به همکاری خود با گوگل پایان داد وگوگل را ترک کرد. او می‌خواهد با عرضه‌ی گوشی، بار دیگر به دنیای اندروید باز گردد.
 
اندی رابین یکی از بنیان‌گذاران اصلی اندروید بود که در سال ۲۰۰۳ شروع به فعالیت کرد. گوگل در سال ۲۰۰۵ میلادی با هدف توسعه‌ی بخش موبایل خود این شرکت را خرید. رابین تا سال ۲۰۱۳ به عنوان مسئول اندروید در گوگل فعالیت می‌کرد؛ تا این که در همان سال برای تمرکز بر روی پروژه‌های دیگر از این بخش منتقل شد. سرانجام اندی سال گذشته گوگل را ترک کرد. به نظر می‌رسد اندی رابین بار دیگر قصد بازگشت به دنیای گوشی‌های هوشمند را دارد. این بار او قصد دارد در قسمت سخت‌افزاری گوشی‌های هوشمند فعالیت کند.
رابین پس از جدایی از گوگل استارت آپ خود با نام Playground را تاسیس کرد که هم‌اکنون ارزشی معادل ۳۰۰ میلیون دلار دارد. وی مدتی است که تلاش‌های خود را بر روی هوش مصنوعی و واقعیت افزوده متمرکز کرده است، اما به نظر می‌رسد پیوند او با دنیای اندروید گسستنی نیست. خبرها حاکی از آن است که اندی رابین تیمی را برای ورود جدی به عرصه‌ی ساخت گوشی‌های هوشمند آماده می‌کند.
گوگل نگران تسلط اپل در بازار گوشی‌های بالارده است. تعداد اندکی از گوشی‌های بالارده اندرویدی در بازار موفق عمل می‌کنند. برای مثال سری اس از خانواده گلکسی‌ سامسونگ یکی از معدود گوشی‌های موفق در رقابت با گوشی‌های اپل است. بدیهی است که رابطه‌ی خوبی بین اعضای گوگل و اندی رابین وجود دارد؛ شاید همین رابطه‌ی نزدیک و توانایی‌های اندی منجر به تولید یک گوشی موفق اندرویدی شود. او به خوبی با المان‌هایی که برای یک گوشی موفق لازم است آشنایی دارد. شاید شرکتی که اندی رابین برای آن برنامه‌ریزی کرده به یک شریک جدی برای گوگل در تولید گوشی‌هایی مانند نکسوس مبدل شود.
اگر چه حتی با دانشی که اندی رابین از دنیای گوشی‌های هوشمند دارد نمی‌توان در مورد موفقیت گوشی‌های تولیدی شرکت او خیلی امیدوار بود؛ زیرا امروزه ورود به بازار بی رحم اندروید سخت‌تر از هر زمان دیگری است. شرکت‌های بزرگ و با سابقه‌ای مانند اچ‌تی‌سی پیوسته در حال ضرر کردن هستند و روزها‌ی خوبی را سپری نمی‌کنند. بخش بزرگی از بازار در اختیار شرکت‌های چینی هواوی و شیائومی است که گوشی‌هایی با قیمت مناسب و سخت‌افزار قدرتمند تولید می‌کنند.
خبرهایی زیادی این روزها از روی آوردن گوگل به طراحی و توسعه‌ی گوشی شنیده می‌شود که شاید اندی رابین و تیم او نیز بخشی از آن باشند. هنوز اطلاعات دقیقی در مورد چگونگی فعالیت اندی رابین در تولید گوشی در دست نیست و بسیاری از اخبار پیرامون او و تلاش‌های گوگل برای تولید گوشی، هنوز در حد گمانه‌زنی باقی مانده است. نظر شما در مورد ظهور استارت آپ‌ها در زمینه‌ی تولید گوشی‌های هوشمند چیست؟
 



انتشار: 1394/09/17 - 18:23:32