صفحه اصلی » مقالات » توسعه دهندگان بزرگ در حال آوردن اپلیکیشن های خود به پلتفرم ویندوزفون هستند
موضوعات
توسعه دهندگان بزرگ در حال آوردن اپلیکیشن های خود به پلتفرم ویندوزفون هستند   573

توسعه دهندگان بزرگ در حال آوردن اپلیکیشن های خود به پلتفرم ویندوزفون هستند


به نظر می رسد که نقشه مایکروسافت برای افزایش اپلیکیشن های قابل اجرا در پلتفرم ویندوز در حال جواب دادن است، چرا که روز به روز بر تعداد توسعه دهندگانی که محصولات خود را به این پلتفرم می آورند اضافه می گردد.
طی هفته های گذشته توسعه دهندگانی مثل اوبر، وال استریت ژورنال، نت فلیکس، شازام، TuneIn Radio و AccuWeather اپلیکیشن هایی را به صورت یونیورسال برای ویندوز 10 منتشر کردند که روی تلفن های هوشمند هم قابل اجراست.
به غیر از این موارد، اپلیکیشن های توسعه دهندگانی همچون ادوبی، دراپ باکس، فوراسکوئر، توئیتر، و ولفرام آلفا نیز همگی مدتی است که یونیورسال شده و آماده برای اجرا در موبایل های ویندوزفونی هستند.
وبسایت ورج در مطلب نقد و بررسی لومیا 950XL، پرچمدار جدید ویندوزفون، کمبود اپلیکیشن را یکی از نقاط ضعف این تلفن هوشمند قلمداد کرده و آن را به خاطر این موضوع موبایلی “ناخوشایند” خوانده است. با این وجود، هر چه توسعه دهندگان بیشتر به سادگی ساخت یک اپلیکیشن یونیورسال برای ویندوز 10 پی می برند، شکاف عظیم اپلیکیشن ها میان ویندوزفون و iOS و اندروید باریک تر و باریک تر می شود.
بنابر ادعای مایکروسافت، توسعه یک اپلیکیشن یونیورسال همانند توسعه اپلیکیشن ها در پلتفرم های دیگر است، با این مزیت که در پلتفرم ویندوز می توانید پس از نوشتن اپ آن را برای اجرا در رایانه، لپ تاپ، تلفن هوشمند، اکس باکس یا دیگر دستگاه ها بهینه سازی کنید.
البته هنوز هم خلاء برخی از اپلیکیشن های iOS و اندروید در ویندوز 10 به شدت احساس می شود، اما این خلاء با تلاش های مایکروسافت جهت جذب اپلیکیشن های بزرگ برای پلتفرم 200 میلیون کاربری اش روز به روز در حال کوچک تر شدن است.
مایکروسافت طی سال های اخیر تمرکز ویژه ای بر پلتفرم های دیگر همچون iOS و اندروید داشته، و کلیه محصولات نرم افزاری آفیس را به این دو پلتفرم آورده است. از طرف دیگر، تلاش مایکروسافت برای ارائه اپلیکیشن های بزرگ در اکوسیستم خودی می تواند جهش بزرگی برای رسیدن این غول نرم افزاری به هدف مهم خود یعنی رسیدن به یک میلیارد کاربر در ویندوز 10 محسوب شود.




انتشار: 1394/10/02 - 17:24:58