صفحه اصلی » مقالات » توصیف عکس برای افراد نابینا در فیس‌بوک
موضوعات
توصیف عکس برای افراد نابینا در فیس‌بوک   516
دنیای دوربین

توصیف عکس برای افراد نابینا در فیس‌بوک

 

کاربران نابینا، برای کار با اینترنت با مشکلات متعددی روبه‌رو هستند و به طور مثال، امکان استفاده از شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های به اشتراک‌گذاری تصاویر را ندارند. فیس‌بوک روی فناوری جدیدی مبتنی بر هوش مصنوعی کارمی‌کند که قادر است برای افراد نابینا، عکس‌های به اشتراک‌گذاشته شده در فضای مجازی را توصیف کند.
چنین دستاوردی، کمک بزرگی به افراد نابینا خواهد بود تا با فضاهای اشتراک‌گذاری تصاویر، تعامل داشته باشند. مارک زوکربرگ، مؤسس فیس‌بوک در یکی از پست‌هایش چنین نوشته است: این هوش مصنوعی اکنون قادر است محتوای درون عکس را تشخیص دهد و آن‌را برای شما توصیف کند. چنین قابلیتی مفید خواهد بود به ویژه، برای افراد نابینا یا کسانی که قادر به دیدن عکس نیستند.  ما به هوش مصنوعی به عنوان ابزاری می‌نگریم که کمک کند کامپیوترها درک بهتری از دنیا داشته باشند و از این طریق، بیشتربه انسان کمک کنند.
 او ضمن اشاره به اینکه فناوری مذکور در مراحل ابتدایی خود است، اضافه می‌کند «شما می‌توانید از هم‌اکنون تصور کنید که چنین قابلیتی در آینده، چقدر مفید خواهدبود». علاوه بر این، وی با انتشار ویدیویی، پیش‌نمایشی  از این فناوری را ارائه کرده است و از کاربردهای چنین فناوری، مثال‌هایی زده است. YannLecun، مدیر بخش تحقیقات هوش مصنوعی شرکت فیس بوک می گوید: «در آینده ما قادر خواهیم بود که توصیفات کاملی ازعکس ارائه دهیم. ما سیستم‌هایی در اختیار داریم که به طور آزمایشگاهی، قادر به انجام چنین کارهایی هستند و این سیستم‌ها طی سال‌های آینده، پیاده‌سازی خواهند شد»
 



انتشار: 1394/10/07 - 19:49:54