صفحه اصلی » مقالات » اپل سال ۲۰۱۶ بصورت جدی وارد حوزه‌ واقعیت مجازی می‌شود
موضوعات
اپل سال ۲۰۱۶ بصورت جدی وارد حوزه‌ واقعیت مجازی می‌شود   550
هرچند اپل اخیرا پتنت‌های متعددی را در زمینه‌ی واقعیت مجازی ثبت کرده و متخصصانی را نیز در این حوزه به استخدام خود در آورده، اما هنوز شاهد محصول یا خبری از سوی این کمپانی نیستیم، اما گویا باید سال آینده‌ی میلادی را سال ورود جدی اپل به حوزه‌ی واقعیت مجازی بدانیم.

دانیل آیوس، تحلیل‌گر موسسه‌ی FBR & Co در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

اپل فعالیت‌های خود را در حوزه‌ی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده بسیار جدی‌تر از پیش دنبال خواهد کرد. برای مثال می‌توان به تصاحب سایر کمپانی‌های فعال در این حوزه اشاره کرد که احتمالا در سال ۲۰۱۶ شاهد آن خواهیم بود. به طور حتم باید در انتظار باشیم تا این فناوری رفته رفته در اکوسیستم آیفون وارد شود.

پیش از این اپل پتنتی را در رابطه با یک هدست واقعیت مجازی مشابه آنچه که سامسونگ روانه‌ی بازار کرده، به ثبت رسانده است. براساس پتنت اپل، این هدست واقعیت مجازی نیز از آیفون برای انجام پردازش‌های مورد نیاز و همچنین نمایش محتوا به کاربر، استفاده خواهد کرد. اپل همچنین چندی پیش کمپانی Metaio را نیز مال خود کرد. این کمپانی در حوزه‌ی واقعیت مجازی کار کرده و پس از خرید آن توسط اپل، این کمپانی متخصصانی را در این حوزه به استخدام خود درآورد.

براساس گمانه‌‌زنی‌ها، کمپانی‌هایی نظیر اچ‌تی‌سی، سونی و آکیولس پس از عرضه‌ی نسخه‌ی نهایی محصول خود به بازار، کنترل بازار را دراختیار خواهند داشت. در این بین اشاره‌ای به گوگل، مایکروسافت و گو پرو با محصولات نظیر کاردبورد و هولولنز نشده، چراکه به اعتقاد متخصصان، محصولاتی نظیر هولولنز با تمرکز روی واقعیت افزوده روانه‌ی بازار می‌شوند.

باید دید که در سال آینده‌ی میلادی عملکرد کمپانی‌های مختلف در حوزه‌ی فناوری‌های نوینی نظیر واقعیت مجازی چگونه خواهدبود؟ نظر شما در این خصوص چیست؟




انتشار: 1394/10/10 - 16:18:42