صفحه اصلی » مقالات » شکایت کاربران ایفون 4 اس
موضوعات
شکایت کاربران ایفون 4 اس   550

کاربران آیفون ۴ اس به خاطر تبلیغات دروغین اپل راجع به کارایی iOS 9 به دادگاه شکایت کردند

زمانی که اپل از iOS 9 پرده برداشت با افتخار اعلام کرد که سیستم عامل جدید از فهرست بسیار گسترده ای از محصولات پیشین این شرکت نیز پشتیبانی به عمل می آورد؛ آپدیت یاد شده عملاً روی تمامی آیفون ها، آیپدها و آیپادهایی که چیپ A5 به بالا داشتند و از ۲۰۱۱ به بعد به بازار آمده بودند قابل استفاده بود و البته این موضوع سبب خشنودی بسیاری از کاربران گشت.
ضمناً شرکت ساکن کوپرتینو خاطر نشان ساخت که دستگاه های قدیمی تر قابلیت های کمتری را دریافت خواهند کرد و سیستم عامل نیز به نحوی توسعه یافته که به شکلی روان و مطلوب روی این دست از دیوایس ها قابل بهره گیری باشد.
اما وقتی iOS 9 به صورت رسمی عرضه شد انبوهی از کاربران در انجمن پشتیبانی آنلاین اپل گلایه خود از این پلتفرم را مطرح کردند و اظهار داشتند که نسخه ی جدید سبب شده تا کارایی ابزارهایشان دچار افت چشم گیری گردد.

این شکوایه ها در میان مالکان آیفون ۶ اس نیز وجود داشت ولی شواهد نشان می دهند نسخه های ۹.۱ و ۹.۲ سیستم عامل موبایلی اپل بخش قابل توجهی از مشکلات این قشر را حل کرده، اما هنوز که هنوز است بسیاری از کاربران آیفون ۴ اس از عملکرد موبایل خود گله دارند و می گویند این اسمارت فون در قیاس با گذشته اصلا و ابداً کارا نیست.
در نهایت کار به جایی رسیده که فردی با نام «چیم لرمن» به همراه بیش از صد نفر دیگر شکوایه ای را راجع به همین مسئله تسلیم دادگاه نیویورک کرده اند. این افراد در شکوایه ی خود آورده اند «موبایل هایشان پس از اعمال به روز رسانی کند شده اند و دیگر به شکل عادی قابل استفاده نیستند، آنها احساس می کنند شرکت سازنده سعی دارد وادارشان کند تا یکی از محصولات جدیدش را تهیه نمایند».
در بخش دیگری از متنی که به دادگاه ارائه گشته به جملاتی از کمپین های تبلیغاتی اپل در رابطه با عملکرد روان تر، بهتر و سریع تر iOS 9 اشاره شده و کاربران اظهار کرده اند بر حسب تجربه ی شخصی شان چنین موضوعاتی ابداً صحت ندارد و مورد فریب واقع گشته اند.
این اشخاص می گویند اپل باید واقعیت را با آنها مطرح می کرده و راجع به افت کارایی آیفون ۴ اس هشدارهای لازم را می داده ولی از این امر سر باز زده است. ضمناً این قشر در بخشی دیگر نیز بیان نموده اند عدم وجود راهی برای بازگشت به نسخه های پیشین سیستم عامل iOS خود مسئله ای مهم و دردسر ساز به حساب می آید که برای کاربران مشکلاتی را پدید آورده.
در نهایت شکایت کنندگان خواهان دریافت خسارتی ۵ میلیون دلاری از برند اول جهان شده اند و حال باید منتظر ماند و دید این دادرسی به کجا ختم شده و دادگاه به نفع چه کسی رای صادر می کند.







انتشار: 1394/10/10 - 17:19:04