صفحه اصلی » مقالات » پایان پشتیبانی مایکروسافت از Internet Explorer
موضوعات
پایان پشتیبانی مایکروسافت از Internet Explorer   567

مایکروسافت پشتیبانی از تمام نسخه‌های قدیمی مرورگر اینترنت اکسپلورر را در دی ماه پایان می‌دهد



استفاده‌کنندگان از ویندوز 10 بر این نکته واقف‌اند که مایکروسافت از مرورگر اج در این سیستم‌عامل به صورت پیش‌فرض استفاده به طوری که اکنون دیگر اینترنت اکسپلورر صرفاً ابزاری در جهت باز کردن برخی وب‌سایت‌های قدیمی به کار می‌رود.
مایکروسافت پس از سال‌ها تلاش برای زنده نگاه داشتن مرورگر اینترنت اکسپلورر، به دلیل مشکلات فنی بسیار و باگ‌های امنیتی غیرقابل رفع سرانجام در نسخه نهایی ویندوز 10 از مرورگر جدید خود تحت عنوان مایکروسافت اج رونمایی کرد. حال به نظر می‌رسد پس از حدود یک سال مرورگر اج به حدی از بلوغ رسیده است که مایکروسافت در نظر دارد در دی‌ماه پشتیبانی از تمامی نسخه‌های اینترنت اکسپلورر به جز نسخه 11 که برای استفاده توسط صفحات لمسی بهینه شده بود را پس از 12 سال پایان دهد.
بر این اساس از سال آینده میلادی تنها نسخه 11 مرورگر اینترنت اکسپلورر خواهد توانست آپدیت‌های امنیتی را برای اجرا بر روی ویندوز 7، 8 و 10 را دریافت نماید. این موضوع از آن منظر مهم است که کاربران استفاده کننده از نسخه‌های قبل از 11 مرورگر اینترنت اکسپلورر به دلیل قطع پشتیبانی فنی از سوی شرکت سازنده بعد از تاریخ مذکور به سیبلی برای تهاجم هکرها تبدیل خواهند شد؛ از این رو بهتر است مرورگر خود را به آخرین نسخه ارتقا دهند و یا به استفاده از سایر مرورگرهای رایج روی‌آورند.
هرچند اکثر نسخه‌های خانگی مرورگر اکسپلورر خود را به صورت خودکار به ورژن 11 به‌روز می‌کنند، با این حال اگر شما این قابلیت را پیش‌تر غیرفعال کرده‌اید، بایستی برای رهایی از خطرات پیش رو از قسمت Windows Update portion واقع در کنترل پنل دکمه Check for Updates را انتخاب کنید تا مرورگر بتواند خود را ارتقا دهد.
 



انتشار: 1394/10/12 - 17:14:03