صفحه اصلی » مقالات » پروژه اینترنت بالنی گوگل
موضوعات
پروژه اینترنت بالنی گوگل   583

پروژه اینترنت بالنی گوگل، سراسر سری لانکا را تحت پوشش قرار می دهد


پروژه بالن گوگل را می توان یکی از جذاب ترین و جاه طلبانه ترین پروژه هایی دانست که این شرکت آمریکایی برای رفاه مردم در سراسر جهان مد نظر دارد. سال گذشته، مهندسین گوگل به این نتیجه رسیدند که با استفاده از مواد خاصی می توانند طول اقامت بالن ها را در آسمان افزایش دهند.

نتیجه این شد که حالا بالن ها برای چند ماه می توانند در آسمان غوطه ور باقی بمانند، بدون اینکه آسیبی به تجهیزات شان وارد شده یا بدنه پلاستیکی آن ها دچار مشکل گردد. اما به هر حال کم کم به زمان بهره برداری از آن نزدیک می شویم. کشور کوچک سری لانکا با وسعت 25 هزار مایل مربع، فرصت خوبی است تا گوگل این پروژه جاه طلبانه را مورد آزمایش قرار دهد.
ارائه دهندگان سرویس های محلی اینترنت در سری لانکا در تماس نزدیک با گوگل هستند تا بتوانند کیفیت سرویس های خود را ارتقا دهند، بنابراین کاملا مشخص است که در فاز فعلی، اینترنت گوگل چندان هم رایگان به نظر نمی رسد و باید برای داشتن آن پولی به ISP ها پرداخت کرد.

در حال حاضر، بالن ها به مدت 100 روز قرار است در آسمان باقی بمانند. لازم به ذکر است که اینترنت گوگل فعلا سرعت نسل سوم را ارائه می دهد، بنابراین مشخص نیست که آیا اهالی سری لانکا تغییری حس خواهند کرد یا خیر. اما به هر حال، از جمعیت 20 میلیونی این کشور، تنها 3 میلیون نفر به اینترنت دسترسی دارند، پس شاید همان سرعت پایین هم بتواند همه چیز را تغییر دهد.



انتشار: 1394/10/12 - 17:19:27