صفحه اصلی » مقالات » سه نمونه از فناوری های روز دنیا
موضوعات
سه نمونه از فناوری های روز دنیا   479
به سرعت برق و باد

SANDISK EXTREME 900


یکی از مشکلات هارد های قدیمی ، سرعت پایین انتقال اطلاعات در آن هاست ؛ خصوصا وقتی بخواهید حجم زیادی اطلاعات را یک جا کپی کنید. این هارد اکسترنال SSD با ظرفیت دو ترابایتی اش یکی از سریع ترین هارد های دنیا محسوب می شود. این هارد با سرعت انتقال داده ی 850 مگابایت بر ثانیه، تقریبا 9 برابر از هارد های معمولی و دو برابر از دیگر هارد های اس اس دی سریع تر است. به علاوه بار گذاری و دسترسی به فایل های ذخیره شده داخل این هارد، عملا صد برابر سریع تر از هارد های معمولی انجام می شود، هر چند با قیمت ششصد 600 یورویی اش ، اصلا انتخاب ارزانی نیست.

 قفل هوشمند 

AIRBOLT


داستان این قفل به کلی با قفل های معمولی فرق می کند؛ قفل هوشمندی که کنترل آن با تلفن همراه هم ممکن است. قفل با بلوتوث به گوشی شما متصل میشود و اگر ساک بدون اطلاع از شما دور شود شما باخبر میشوید. به علاوه اگر ساک خود را گم کنید، می توانید ردش را بگیرید.

اسلحه نمکی

SALT


اسلحه های غیر مرگبار (مخصوصا برای دفاع شخصی) حسابی پر طرفدارند. به همین دلیل، این روز ها تا دل تان بخواهد، مو توان از این گجت های دفاع شخصیِ عجیب و غریب پیدا کرد. در این بین، این اسلحه نوظهور یکی از خطرناک ترین ها و عجیب ترین هاست. گلوله های این سلاح، محتوی محلول شیمیایی نمکی ای هستند که در صورت برخورد با چهره ی فرد، او را موقتا کور می کنند.
حتی اگر مایع داخل گلوله به چشمان فرد نرسد، برای مدتی، نفس کشیدنش موجب انقباض ریه ها  و احساس سوزش شدید پوستی می شود. طبیعتا تجربه ی مواجهه با این سلاح بسیار دردناک تر از اسپری فلفل خواهد بود. سازندگان این گجت، فعلا در حال جمع آوری سرمایه ی لازم برای تولید آن تا اواخر همین امسال هستند.
علی اصلحی ملکی     
 



انتشار: 1394/10/15 - 18:59:13