صفحه اصلی » مقالات » هفته آینده دعوت از خارجی‌ها برای الکام‍پ ۲۰۱۶ آغاز می‌شود
موضوعات
هفته آینده دعوت از خارجی‌ها برای الکام‍پ ۲۰۱۶ آغاز می‌شود   556

ناصرعلی سعادت رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در نشست خبری جمع بندی الکامپ ۲۰۱۵ که امروز در محل این سازمان برگزار شد در مورد زمان برگزاری این رویداد در سال آینده و تغییر زمان آن اعلام کرد که تقویم دوساله نمایشگاه‌های کشور توسط شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران مشخص شده است و بدین ترتیب زمان نمایشگاه سال آینده پیش از این مشخص شده بود که شاید بتوان با مذاکرات آن را جابجا کرد.

زمان نمایشگاه سال بعد تغییر نمی‌کند

سعادت ادامه داد که به خاطر اینکه می‌خواهیم شرکت‌های خارجی در این نمایشگاه حضور گسترده‌ای داشته باشند و تغییر زمان می‌تواند به وجهه‌ی بین‌المللی این رویداد آسیب بزند، تغییر زمان نمایشگاه سال بعد را صلاح نمی‌دانیم، اما برای نمایشگاه الکامپ بیست و سوم که دو سال بعد انجام می‌شود از هم‌اکنون می‌توانیم با آقای اسپهبدی رئیس شرکت سهامی نمایشگاه‌ها و دوستانشان مذاکره کنیم.

آغاز دعوت از خارجی‌ها

به گفته‌ی رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، از هفته آینده جذب غرفه‌دار خارجی برای نمایشگاه الکامپ ۲۰۱۶ آغاز می‌شود.

ناصر علی سعادت درباره روند اجرایی نمایشگاه سال آینده توضیح داد که این روند بسیار زودتر از سال قبل شروع خواهد شد و به دنبال این هستیم که متراژ نمایشگاه الکامپ را افزایش دهیم.

درآمد الکام‍پ صرف اجاره‌ی ساختمان سازمان می‌شود

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌‌ای کشور درباره درآمدهای سازمان از محل نمایشگاه الکامپ ۲۰۱۵ گفت:

درآمدها در حال جمع‌بندی ‌است و وقتی نتایج آن مشخص شود، در مجمع عمومی سازمان به اطلاع اعضا خواهد رسید. هنوز برخی از سازمان‌های دولتی حاضر در سالن دولت الکترونیک  با ما تسویه حساب نکرده‌اند و این دلیل تاخیر در جمع‌بندی گزارش مالی الکامپ ۲۰۱۵ است. اما هر وقت درآمد سازمان از این نمایشگاه مشخص شود اولویت اصلی ما تهیه‌ی ساختمان و محلی مناسب برای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور است؛ زیرا سازمان برنامه‌ها و رویدادهای عظیمی دارد که به دلیل کمبود جا به مشکل می‌خورند. سازمان به شدت از لحاظ ساختمان و مکان در تنگنا قرار دارد که امیدواریم بتوانیم با پول الکامپ جای مناسبی برای آن اجاره کنیم. با این کار می‌توانیم خدمات سازمان نصر را افزایش دهیم.

صف‌های سیم‌کارت و قرعه‌کشی‌ از سالن‌ها دور می‌شوند

او در مورد مشکلات موجود در برگزاری نمایشگاه امسال همانطور که قبلا با زومیت گفتگو کرده بود، اعلام کرد:

با پدیده‌هایی روبرو بودیم که باید سال دیگر آنها را کنترل کرده و مشکلات را حل کنیم؛ به عنوان مثال صف طولانی دریافت سیم‌کارت اپراتورها، اتومبیل‌ها و قرعه‌ کشی شرکت‌ها برخی از این پدیده‌ها هستند که ما در سال آینده قصد داریم آنها را از مسیر سالن‌ها و غرفه‌ها دور کنیم تا مشکلات موجود برای بازدیدکنندگان و غرفه‌داران دیگر برطرف شود. البته ما به اپراتورها پیشنهاد می‌کنیم به جای اهدای سیم‌کارت و موارد تشویقی در نمایشگاه به مردم گزارش عملکرد و دستاوردهایشان را ارائه دهند تا کاربرانشان از آنها آگاه شوند.

آیا الکام‍پ و تلکام ادغام می‌شوند؟

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با بیان اینکه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای ادغام دو نمایشگاه تلکام و الکامپ به وزیر صنعت، معدن و تجارت نامه داده است، تصریح کرد که پیشنهاد ما این است که به جای ادغام نمایشگاه، الکامپ به عنوان بزرگترین رویداد ICT کشور شناخته شود و نمایشگاه تلکام در کنار آن برگزار شود؛ البته ما تمرکزمان روی الکامپ است و قصد داریم این نمایشگاه را به جایگاه واقعی خود برسانیم، اما چون خرج و مخارج شرکت‌ها و برگزارکنندگان با تجمیع یا ادغام نمایشگاه کاهش خواهد یافت با این موضوع نیز موافقیم.

سعادت درباره یکسان نبودن سایت نمایشگاه ایران الکامپ در سال‌های اخیر توضیح داد که در ۲۰ دوره‌ی گذشته، مجری هر سال سایتی را ثبت کرده و این سبب شده است که سایت مشخصی برای این کار نباشد. ما در نظر داریم سایت دائمی نمایشگاه الکامپ را ثبت کنیم که برای انجام این کار باید ابتدا دبیرخانه دائمی را تشکیل می‌دادیم. به همین دلیل الکامپ امسال را برگزار کردیم و امیدواریم تا سال آینده بتوانیم این سایت دائمی را طراحی و بارگذاری کنیم.

حضور کشورهای خارجی در الکامپ ۲۰۱۶

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در مورد حضور خارجی‌ها شرح داد:

قبل از الکامپ به نمایشگاه جیتکس رفتیم و از چند هیات خارجی برای حضور در ایران دعوت کردیم که برخی از آنها مانند کشور ایرلند برای بازدید از الکامپ به ایران آمدند که ثمره آن درخواست غرفه جزیره‌ای کشور ایرلند برای سال آینده در الکامپ بود. علاوه بر حضور پاویون کشورها مانند نمایشگاه‌های دیگر دنیا،هدف ما دعوت از برندهای جهانی برای شرکت در الکامپ ۲۰۱۶ است.

سعادت ادامه داد که تا چند روز دیگر که برجام اجرا شود و موانع برطرف شود، دور از ذهن نیست که ۷هزار تا ۱۰هزار متر غرفه خارجی در الکامپ‌های بعدی داشته باشیم. امیدواریم الکامپ ۲۲ با حضور پررنگ خارجی‌ها برگزار شود البته با مشارکت و حضور قدرتمند شرکت‌های داخلی.

دنبال واگذاری بازار ICT به خارجی‌ها نیستیم

او درباره حضور خارجی‌ها تاکید کرد:

حضور پررنگ خارجی‌ها باید در کنار حضور قدرتمند شرکت‌های داخلی باشد؛ زیرا ما دنبال واگذاری بازار ICT به خارجی‌ها نیستیم و به آنها گوشزد کرده‌ایم که باید برای حضور خود در ایران پارتنر داخلی بگیرید.

۱۵۰ هزار نفر از الکامپ ۲۰۱۵ بازدید کردند

طلوعی مجری نمایشگاه الکامپ ۲۰۱۵ نیز در این نشست به سوال زومیت در مورد تعداد بازدیدکنندگان از نمایشگاه الکامپ ۲۰۱۵ پاسخ داد که بیش از ۱۵۰ هزار نفر در طی ۳ روز از این نمایشگاه بادید کردند و با حساب استارتاپ‌های حاضر در این رویداد، ۴۵۰ شرکت داخلی و خارجی در الکامپ ۲۰۱۵ غرفه داشتند.

باقر بحری سخنگوی الکامپ ۲۰۱۵ نیز در مورد استانداردسازی این نمایشگاه بیان کرد که از ابتدا اعلام کردیم که استاندارد باید اجرا کنیم اما نشد. البته نمایشگاه در کل امیدوارکننده بود و در ما امیدواری ایجاد کرد تا بتوانیم در دوره‌های بعد به استانداردهای بین‌المللی برسیم؛ تثبیت و بین‌المللی کردن الکامپ یکی از خواسته‌ها و برنامه‌های ماست و باید به صورت مستقیم شرکت‌های خارجی را در نمایشگاه الکامپ داشته باشیم.

بحری با اشاره به حضور ۱۰۰ خبرنگار در این رویداد، تعداد اخبار مخابره شده را حدود ۹۰۰ تیتر اعلام کرد.

صائبه سلوکی دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور هم در این مراسم گزارشی از نظرسنجی‌های انجام شده درباره الکامپ ۲۰۱۵ داد که در اکثر شاخص‌ها شرکت‌کنندگان در نظر سنجی از برگزاری و شاخصه‌های نمایشگاه رضایت نسبی داشتند. البته غرفه‌داران از نحوه‌ی تخصیص فضا و غرفه به آنها ناراضی بودند که سلوکی دلیل آن را زمان کم برای ثبت‌نام و جانمایی شرکت‌ها دانست.




انتشار: 1394/10/21 - 16:28:07