صفحه اصلی » مقالات » اتومبیل های تسلا تا سال 2018 میلادی خودران می شوند
موضوعات
اتومبیل های تسلا تا سال 2018 میلادی خودران می شوند   524

ایلان ماسک: اتومبیل های تسلا تا سال 2018 میلادی خودران می شوند



اگر به نظرتان فناوری پارک خودکار در ماشین های تسلا در نوع خود آینده نگرانه و بسیار پیشرفته است باید بگوییم که به اعتقاد ایلان ماسک مدیرعامل این شرکت، این تازه اول راه است.
وی که امروز در جمع خبرنگاران حضور یافته بود اعلام داشت ماشین های تماما خودکار تسلا ظرف دو سال آینده وارد بازار می شوند و تکنولوژی احضار (Summon) در این ماشین ها نیز تنها یک گام کوچک است.
ماسک که به خاطر ایده های ماورایی اش شهرت دارد در این باره گفت: در نهایت شما می توانید خودروی خود را در هر نقطه ای احضار نمایید… ماشین شما می تواند خود را به شما برساند. من معتقدم که این اتفاق ظرف دو سال آینده رخ خواهد داد و می توانید از هر نقطه در داخل کشور ماشین خود را احضار نمایید. او در این رابطه این مثال را ذکر کرد که راننده یکی از ماشین های تسلا قادر خواهید بود به اتومبیلش دستور دهد که از نیویورک به سمت لس آنجلس حرکت کرده و در آنجا سوارش کند.
مدیرعامل تسلا در ادامه صحبت های خود گفت: موبایل تان هرچه که باشد، ماشین می تواند خود را به شما برساند و به صورت کاملا خودکار در حین مسیر خود را هم شارژ خواهد کرد.
می خواهید بدانید ماشین چطور خود را شارژ می کند؟ اینجاست که آن مار خزنده (نمونه اولیه از یک مکانیزم خرطومی برای شارژ ماشین های تسلا) وارد عمل می شود. ماسک این مکانیزم خرطومی را در نوع خود بسیار جالب ارزیابی کرده و اظهار داشت که «برخی نسخه های آن» در ابتدا به ایستگاه های شارژ شرکت اضافه خواهند شد.
ماسک بعدها تایید کرد که پیش بینی های او ممکن است خوشبینانه تر از حد معمول بوده باشند و اظهار داشت که رانندگی خودکار به امکاناتی فراتر از یک آپدیت نرم افزاری ساده نیاز دارد.
او گفت: ما به حسگرهای بیشتری نسبت به تعداد فعلی نیاز داریم تا به این هدف خود برسیم. لازم است که قطعات بیشتری به خودروها اضافه گردند؛ دوربین های بیشتر، رادارهای بیشتر، ایستگاه های شارژ بیشتر و مواردی از این دست.
این یعنی مدل های خرده فروشی تسلا به این زودی ها قادر نخواهند بود به صورت خودکار حرکت کنند اما ماسک تصور می کند که تکنولوژی مورد نیاز برای این منظور حداکثر تا دو سال دیگر ارائه می شود.
او به خبرنگاران گفت، در بازه زمانی 24 الی 36 ماهه، ماشین های تولیدی شرکتش قادر خواهند بود با ایمنی بیشتری نسبت به انسان در هر مسیر و خیابانی تردد کنند.






انتشار: 1394/10/21 - 17:04:12