صفحه اصلی » مقالات » بهترین‎ فناوری‌های نمايشگاه CES 2016
موضوعات
بهترین‎ فناوری‌های نمايشگاه CES 2016   545

بهترین‎ فناوری‌های نمايشگاه CES 2016 (دوربین‎ها و تجهيزات واقعیت مجازی)


در ادامه معرفی بهترین ایده‎ها و محصولات ارائه شده در نمايشگاه CES 2016 گردآوری شده توسط تیم فنی Mashable به سراغ برترین نوآوری‎ها در حوزه فناوری دوربین‎ها و تجهيزات واقعیت مجازی خواهیم رفت:

Nikon D5


دوربين D5 شرکت نیکون یکی از بهترین‎های هم رده خود تا به امروز است. در خط تولید دوربين‎های DSLR نیکون، D5 برای عکاسان حرفه‎ای و تمام کسانی که بهترین عملکرد را از یک DSLR انتظار دارند طراحی شده است. مطمئن باشید D5 به هیچ وجه شما را ناامید نمی‎کند. یک سنسور 20.8 مگاپیکسلی فول فریم، حالت برداشت متناوب 12 فریم در ثانیه و سیستم فوکوس خودکار 153 نقطه‎ای و سطح حساسیت از 100-102400 (قابل گسترش تا ISO 3280000) از مشخصه‎های این دوربين حرفه‎ای است. این DSLR همچین قادر به فیلم‎برداری ویدیوهای 4K در حالت 30 فريم در ثانیه نیز هست، قابلیتی که حتی DSLRهای کنون هم از آن بی بهره هستند.

دوربين Super 8 کداک

 
 
پنجاه سال پس از عرضه اولین دوربين فیلم‎برداری Super 8، شرکت کداک یک بار دیگر یک نمونه اولیه از دوربين Super 8 جدید خود را در نمايشگاه CES امسال رونمایی کرد، و شکی نیست که فیلمسازان در هر سطحی که باشند حتی برای یک بار هم که شده آن را امتحان خواهند کرد. نسخه احیا شده Super 8 یک نمونه مدرن شده از همان طراحی اصلی است، و حالا یک منظره یاب دیجیتالی نیز به آن اضافه شده است. کاربرانی که کداک را برای پردازش انتخاب می‎کنند یک نسخه دیجیتال از خاطرات دوران گذشته به علاوه سیستم فیلم‎برداری 8 میلی متری برای استفاده در پروژكتورها را دریافت می‎کنند. انتظار ميرود اولین نمونه از این دوربين جدید به صورت محدود از پاییز 2016 با قیمتی در حدود 400 تا 750 دلار به بازار عرضه شود. از سال 2017 نیز احتمالا یک نسخه ارزان‎تر از آن وارد بازار خواهد شد.

HTC Vive Pre


Oculus Rift به همراه HTC Vive Pre دو رقیب سر سخت در فناوری واقعیت مجازی هستند. توسعه دهندگان آخرین نسخه از هدست واقعیت مجازی شرکت اچ‎تی‎سی هرگز ناامید نشده و نتیجه زحمات آنها به یک هدست جدید تبدیل شد که سطح تازه‎ای از راحتی در استفاده را به شما ارائه می‎کند. حالا که ما به لطف کلاه‎خود شگفت انگیز Vive می‎توانیم دنیای مجازی را واقعی ببینیم، تنها چیزی که لازم داریم تاریخ عرضه آن است.

Oculus Rift VR


چند سال بعد از معرفی اولیه آن در سایت کیک استارتر، حالا مالک اصلی Oculus VR (فیسبوک) سرانجام نسخه قابل استفاده آن را با عنوان هدست Oculus Rift VR با قیمت 599 دلار روانه بازار می‎کند که با توجه به اینکه کامپیوتر شخصی که توان پردازشی آن را تامین می‎کند (از کامپیوتر مک پشتیبانی نمی‎شود) نیز همراه آن نیست، کمی‎ گران به نظر می‎رسد. ریفت از یک سنسور برای ردگیری حرکات، یک کنترلر Xbox One و یک کپی از Lucky Tale برخوردار است (کسانی که قبلا این دستگاه را پیش خرید کرده‎اند یک کپی از EVE را نیز دریافت خواهند کرد). صرف نظر از قیمت بالای آن، ریفت یک تجربه فوق العاده هیجان انگیز از دنیای مجازی را به شما ارائه خواهد کرد و این حس در شما به وجود خواهد آمد که گویی وارد یک دنیای دیگر شده‎اید. تنها گله‎ای که در حال حاضر می‎توان از آن کرد این است که با کنترلرهای حرکتی Oculus Touch ارائه نمی‎شود.
 



انتشار: 1394/10/23 - 19:59:55