صفحه اصلی » مقالات » ابزاری برای ارسال اضطراری پیام
موضوعات
ابزاری برای ارسال اضطراری پیام   485
دنیای موبایل

ابزاری برای ارسال پیام در مواقع اضطراری

 

طوفان سندی در سال 2012 باعث از دست رفتن خدمات تلفن سلولی در بخش‌هایی از نیویورک و نیوجرسی شد. بعد از این ماجرا Daniela Perdomo به این فکر افتاد که آیا راهی وجود دارد در چنین شرایطی که ساختار شبکه‌ای دچار اختلال شده است، هم‌چنان بتوان از تلفن‌های همراه استفاده کرد؟
 نتیجه این فکر، به ایده ساخت GoTenna منتهی شد که راه‌کاری برای موقعیت‌های اضطراری خواهد بود. همان‌طور که از نام این محصول نیز پیداست، GoTenna در حقیقت یک آنتن رادیویی است. طول این آنتن تقریباً 6 اینچ و آن‌قدر کوچک و سبک است که بتوان آن‌را به راحتی حمل کرد. این آنتن از طریق بلوتوث به تلفن همراه متصل می‌شود و با استفاده از نرم‌افزاری که روی گوشی نصب شده است، می‌توان به ارسال و دریافت داده، پرداخت. در این حالت آنتن باید باز شود که در این صورت، اندازه نهایی آن به 8 اینچ خواهد رسید.  باتری این ابزار 24 ساعت دوام می‌آورد و برای ارسال 700 پیام کفایت می‌کند.


GoTenna در فرکانس‌هایی کار می‌کند که استفاده از آن‌ها نیاز به مجوز ندارد (151 تا 154 مگاهرتز) در این فرکانس‌ها، سیگنال دیجیتال قادر است تا مسافت‌های طولانی‌تری ارسال شود؛ اما به علت محدودیت پهنای باند، امکان ارسال صدا و تصویر به این شیوه نیست و فقط می‌توان پیام‌های متنی و مختصات جی‌پی‌اس را فرستاد. هر GoTenna تنها می‌تواند با GoTenna دیگر ارتباط داشته باشد. برای ارتباط با دیگران، می‌توان شماره تلفن فرد یا شناسه دستگاه او را در نرم‌افزار خود وارد کرد. این امکان نیز وجود دارد که با سایر دستگاه‌های GoTenna که در محدوده این دستگاه هستند، ارتباط برقرار کرد. نرم‌افزار GoTenna مشخص می‌کند پیامی که فرستاده‌اید، در چه زمانی دریافت شده است. امکان استفاده از نقشه‌های رایگان برای مواقعی که به سرویس داده دسترسی ندارید هم از دیگر امکانات نرم‌افزار این ابزار است. 
آنتن GoTenna  از فناوری ساده‌ای استفاده می کند و محدودیت‌هایی دارد و زمانی بهترین عملکرد را خواهد داشت که در یک ناحیه مسطح، از آن استفاده کنید. به بیان کلی تر، آنتن دیگر باید در دیدش قرار بگیرد. مواردی هستند که بر کیفیت سیگنال GoTenna اثر منفی می‌گذارند؛ مانند ساختمان‌های بلند، شیشه و نویز. حتی گرفتن آن در دست یا نزدیک کردن آن به زمین نیز ممکن است در کیفیت سیگنال تأثیر منفی داشته باشد.
 



انتشار: 1394/11/04 - 19:25:15