صفحه اصلی » مقالات » یک میلیارد دلار برای خرید یک اپلیکیشن
موضوعات
یک میلیارد دلار برای خرید یک اپلیکیشن   630
اپل و گوگل در دو سوی یک معامله جنجالی

معامله یک میلیارد دلاری فقط به خاطر یک اپلیکیشن


 
یک میلیارد دلار؟باورتان می‌شود؛ گوگل برای این‌که اپلیکشین جستجوی پیش‌فرض روی دستگاه‌های iOS اپل باشد فقط برای سال 2014 به این شرکت یک میلیارد دلار پرداخت کرده است. این اطلاعات را بلومبرگ از رونوشت‌های مربوط به دادگاه گوگل به‌دست آورد‌ه است. همانطور که انتظار می‌رفت هر دو شرکت از برملا شدن این راز که مانند بمب در محافل خبری صدا به‌پا کرده، خشنود نیستند. جالب این‌که این رونوشت‌‌ها ناگهان ناپدید شدند. این روزها گوگل در حال سپری کردن یک دعوای قضایی با اوراکل است و مشخص نیست که این اطلاعات به‌خاطر همین دادگاه رو شده باشد یا نه.
یکی از شاهدان که اعداد و ارقام مربوط به درآمدهای این شرکت‌ها را با دقت بیشتری بررسی کرده؛ می‌گوید: فاصله بین اپل و گوگل ۳۴ درصد است اما مشخص نبود که دو شرکت مذکور در کدام طرف این معادله قرار دارند؛ تا این‌که به درخواست یکی از وکلا، دادگاه تقاضای مشخص شدن موضوع را کرد. اما چرا این عدد برای عموم آشکار نشده بود؟ البته تا به امروز.
به گفته بلومبرگ؛ شاید اپل فورا از گوگل درخواست کرده باشد تا مسائل مشکوک مربوط به حریم خصوصی را بازنگری کند اما تا زمانی‌که پول‌های زیادی به سمت آن‌ها سرازیر شود؛ تیم کوک و همکاران با رقیب خود به معامله می‌پردازند چون در این بین سودی که نصیب آن‌ها می‌شود؛ رقم قابل توجهی است. 
 



انتشار: 1394/11/11 - 19:54:07