صفحه اصلی » مقالات » گوگل کاربران وب را از کلیک روی دکمه های دانلود فریبنده بر حذر می دارد
موضوعات
گوگل کاربران وب را از کلیک روی دکمه های دانلود فریبنده بر حذر می دارد   763

گوگل کاربران وب را از کلیک روی دکمه های دانلود فریبنده بر حذر می دارد

وبگردی بدون فراهم سازی تدابیر امنیتی، می تواند کار خطرناکی باشد. به همین خاطر گوگل پس از نسخه دسکتاپ، چندی پیش قابلیت “مرور امن” را به نسخه اندروید مرورگر محبوبش کروم اضافه کرد. هدف گوگل از اضافه کردن این قابلیت، فراهم سازی شرایطی است که کاربر بتواند در امنیت کامل به مرور وبسایت های اینترنتی بپردازد.

حالا امروز و در ادامه این هدف، قدم بعدی گوگل برای مرور امن اینترنت، مجهز کردن کروم به قابلیتی است که می تواند کاربران را از محتوای فریبنده و مخرب موجود در وبسایت های اینترنتی محافظت کند.

مطمئنا همگی در مرور وب، با دکمه های فریبنده ای مواجه شده اید که ظاهرا شما را به تماشای یک ویدئو یا دانلود یک فایل دعوت می کنند. این دکمه ها در شکل و فرم های مختلفی هستند، اما هدف یکسانی دارند: هدایت شما به لینکی متفاوت از چیزی که ظاهرشان به نمایش می گذارد، و همین می تواند زمینه ساز ورود بدافزار به سیستم شما گردد.

گوگل به تازگی اعلام کرده که از این پس در صورت ورود شما به وبسایت هایی که حاوی این دکمه ها هستند، با نمایش یک صفحه قرمز رنگ در مرورگر کروم به شما بابت وجود چنین دکمه هایی هشدار خواهد داد.

گوگل محتوای فریبنده را محتوایی می داند که “ظاهر قابل اعتمادی داشته و به آیتم های خود وبسایت و دستگاه یا مرورگر شما شباهت دارند”، و “شما را وادار به انجام کارهایی می کنند که فقط در سرویس های قابل اطمینان انجام می دهید، مثل اشتراک گذاری رمز عبور یا تماس با بخش پشتیبانی”. در صورت مواجه شدن با چنین شرایطی، از این پس گوگل کروم شما را از خطر پیش رو آگاه خواهد کرد.





انتشار: 1394/11/15 - 18:44:42